Penapis air Tupperware (nano nature water filteration system)



Assalamualaikum w.b.t,

Bismillah, mulakan dengan nama Allah ye 😎.

Gambar dari Tupperware.com

Aku tak nak la cerita panjang lebar pasal penapis air Tupperware ni. Yang pasti memang lah sangat baik. Mulanya, kak ipar aku la yang menyebabkan aku terjebak minat pada Tupperware. 

            Kebanyakan water filter yang ada memang baik tapi bila disemak semuanya merupakan RO water ataupun reverse osmosis la. Air RO ialah air paip yang dirawat iaitu bagi mendapatkan air yang benar-benar tulen. Maka, segala natrium dan zat yang ada pada air terhakis. Ya, benar air RO ini bersih dan tulen sifatnya tetapi tidak mempunyai zat yang sama seperti air alkali. 

            Tahukah air yang menggunakan proses Osmosis berbalik ini kurang berkesan dalam menghilangkan rasa dahaga yang kronik dan tidak mempunyai khasiat yang baik untuk badan. Walaupun begitu, air RO ini bersih tetapi tidak mempunyai khasiat untuk badan kita seperti mana air mineral. Sebab itulah, aku lebih prefer beli air yang ditulis air mineral atau air semula jadi dan bukan RO water semestinya. Sebab bagi aku, daripada aku beli air yang melalui proses Osmosis berbalik ni, baik aku masak air. Kenapa? Sebab jika kita memanaskan atau masak air dengan 120 darjah celcius tu dapat membunuh segala kuman kan? Tapi aku tak pastila jika kita masak air tu  berapa darjah celcius yang pasti memang amat panas. Maaf tak pakar bab sains bagai ni. Jika silap mohon betulkan.

            Seterusnya, air mineral yang mana merupakan air alkali yang amat bermanfaat untuk tubuh badan kita. Ini adalah kerana air mineral yang beralkali ini bermanfaat untuk tubuh badan kita. Air mineral yang yang beralkali ini mempunyai pelbagai khasiat yang diperlukan oleh tubuh badan kita seperti kalium (potassium), natrium (sodium), magnesium, bikarbonat, klorida, sulfat dan sebagainya.

            Oleh itu, saya amat mengesyorkan penapis air Tupperware ni kerana ianya berjaya menapis air bersih tetapi masih mengekalkan khasiat yang terdapat pada air mineral tersebut. Selain itu, menjimatkan elektrik dan servis pembersihan juga boleh dilakukan sendiri dan tidak sekerap penapis air lain. Selain menjimatkan, ianya tidak ada limit jumlah air. Penapis air yang ada di rumah aku sekarang, penggunaan airnya terhad kalau habis kena tunggula ianya proses airnya. Amboi kalau kenduri kering tekak habis sebab tak cukuplah.huhu. 😜

            Yang pasti harganya lebih murah dan airnya juga kekal berkhasiat dan bersih. Kakak aku merupakan stokis Tupperware jadi boleh lah nak order penapis air Tupperware ni dengan harga ahli. Sekarang tengah mengumpul duit untuk water filter Tupperware ni. Jom join aku! Kadar bayaran untuk yang nak ansuran boleh hubungi saya atau wasapla senang: 019-4005095. Jual dengan harga ahli saja. Jika nak join group Tupperware boleh wasap 019-400095 la ye. Dalam group ni kita pastikan sama-sama gembira dengan hasil. 

             Bukan nak katalah ada yang dah beli banyak produk Tupperware tapi masih tiada apa-apa. Kita kena main konsep kita beli kita yang untung. Macam kita beli phone dapat free gift gitu. Hehe. Supaya kita rasa shopping kita tu adalah hasilnya atau sampingannya. Tak gitu???

Sekian, Wassalam.🙋

SN

Comments

Posting terbaru saya