Dugaan dan cabaran hidup tu test jugak tau...


Alamak!!!

Penatnya hari2 bawa benda berat. Tambah pula, bawa kertas exam hari2. Tak maula hari2 kena test. Hmm…nak buat macam mana kan? Kita da terima cabaranNya. So, dah tau cmtu  harusla alert sebab test ini nonstop! Dah la tak tahu keputusannya ya…Yang ada xuma clue sahaja. Xde istilah lulus atau gagal yang ada cuma peraturan dan tatacara yang perlu dipatuhi tp jgn salah sangka ia hanya peraturan biasa2.  Tp janganlah mengeluh! Yang pastinya  seberat mana muatan atau tanggungjawab anda, tapi masih mampu dipikul kerana "Allah doesn't burden a soul beyond it can bear" . InsyaAllah, bole je. Kne fitla n toughla… So, knela charge bateri selalu dan exercise sunat2 pon bole tp susah kn? Benda y mudah adalah benda yang paling malas untuk dilakukan tapi yang susah tu nak pula buat. Curious n naughty sangat! Tapi hati-hati jangan smp lalai nanti takut sasar jalan.

Kadang benda dalam dunia ni, paling sukar diduga tp mudah digoda dan tergoda. Haha…sape tergoda??? Tanya3? Jajan daging merata-rata. Wah, sedapla!segar! Yang orang sedapla makan la kn? Tapikan dinasihatkan tak usahla kuat mkn sangat! Banyak lg sebenarnya tpkan orang y kuat mkn bole gembira, kemudian cuba pikirkan cmne dgn tuan punye daging? Berusaha tuk buat xtau? Bia je org len mkn? Xpe2 lex je!! Tapi saat ni testNya agak sukar. Nak mkn hak dia gak ke biar je? Ok terpulangla tp pernah kita kesannyer? Malas citerla…hehehe.

Seterusnya, mengenai awan yang ikut arah angin je. Tak penah nak pikir nak pilih arah mana tp satu hari dia jumpa awan2 lain. Ada yang besar dan juga ada yang kecil tp banyakla. Di situ bermula hidup awan yang kena reti buat pilihan sendiri nak ikut arah yang mana satu. Camne nak buat supaya tak langgar satu sama lain ataupun dia pulak y musnah atau perlu berkongsi tempat dengan orang lain. Jawapannya senang je…Cuma kena ikut peraturan dan tatacara y telah ditetapkanla tapi sukarkan?Kalau semua ikut mudahla. Masalahnya still ada yang naughty2 ni. Perlu diingatkan! Tahap naughty akan berubah dari masa ke semasa. Ntahla…agaknya macam mana? 




Comments

Posting terbaru saya